Friday, January 15, 2010

tak paham dgn sikap manusia nie. knapa laa nak buang sampah depan or tepi umah. tak rasa hidup tu bergelumang ngan sampah ke? mmg tarak senonoh punya org. rasa nak sekolahkan pun ade. bkannye budak kecik lagi. dah tua2 dah haa. kan ke tu umah sendiri. nak tido,makan,mandi,rilek seme kat situ. pastu selambe jer bukak pintu umah hari2 nampak sampah menimbun tak sakit mata ke? aku yg tak duk situ pun rasa sakit mata ngan hati okeh!
ape salahnye jln skit ke luar. kan ade tong majlis sediakan. skit punye besarnye tong tu.

haa. nie laa keje org bodoh tak abis sekolah. sampah2 nie laa dikategorikan sebagai sampah haram. yg tade bin point. yg aku tak puas hatinye..
apsal aku plak yg dpt komplen pasal menda nie?! dah terang lagi bersuluh ni bukan masalah aku. ni masalah attitude org2 kita yg bodo piang tak reti2 bahasa.


sampah dlm gambar nie paling aku tak puas hati. pandai sangat ko nak renovate umah,nak tanam pokok seme. bila tanak ko campak jer tepi longkang. bila aku tak amik.. aku dpt komplen. celaka btul.
pihak majlis nie pun aku rase dah tak betul. saya cuma amik sampah kargooooooooooooo!! sampah kargo tu sampah sisa2 kerja mesin rumput,longkang. bkannye mende alah nie seme.
aku rase tak mmg tak berabis isu sampah nie. selagi manusia nie ada selagi tu laa akan ade sampah. eiiiiii. mane laa aku tak naik darah.
tolonggggg! tolonggggg! sekolahkan org2 nie pls.

No comments: