Monday, March 28, 2011

beijing (day 2) - 4 Mac

day 2 dimulakan dgn bfast dulu kat coffee house. masuk hari ke 2, tekak nie dah taleh accept dah makanan dieorg. apehal tah. semenye rasa sgt blurghh. sib baik bwk cili sos paket2 tu. tu jer laa penyelamat ku. after bfast our tourist guide dah siap tunggu. agenda hari ke 2 adalah tia men square(ye kot?), forbidden city, silk house(rasanya laa). sorry laa. aku pun dah ingat2 lupa. hahaha. sape suh lambat sgt update. ye dok?
dari hotel ke tia men sq tu amik masa around 20min jer. trafik kat sana aku pun tak paham cemana. yg aku tau, kalau green light semua boleh jln. sgt huru hara. nak melintas jln pun aku rasa cam kt new york(takde kaitan :P) haha
sampai2 di tia men sq tu mmg ramai gila laa manusia. tourist guide tu ckp kalau time peak season lagi teruk. taleh nak jln langsung. kiranye masa kiteorg pgi tu boleh tahan lagi laa. dari tia men sq nie jalan kaki terus ke forbidden city. dekat jer. yg aku tau forbidden city tu best gila. tatau laa mende yg bestnye. tp feeling dia mcm ko tgk cite cina raja2 kat tv2. haa. gitu laa aku rasa. huhu.


tia men square with makteh


i is feeling artis. hahaha.

forbidden city


lepas dah abis visit kat sini,kiteorg terus ke kedai sutera. mampus tade gamba langsung. hahaha. sungguh laa bohring travel log ku.

No comments: